Sunt inscrisa pe :

Bloguri, Bloggeri si Cititori

Sunday, 31 August 2014

Summer 2014 ... part 2

 Cum spuneam in prima parte a povestii, gasiram un apartament cu doua camere, tot in St. Julians, la 5 minute de plaja. Aceasta plaja minunata, cu stanci ascutite, mi-a scos peri albi. M-am taiat in talpa, nu doar o data sau de doua ori ci de vreo 5-6 ori pana am gasit de unde sa luam papucii speciali de intrat in apa. Deci, daca vreti sa mergeti in Malta, neaparat trebuie sa va luati incaltaminte speciala, daca nu, veti iesi sangerand si cu niste taieturi destul de adanci, unde mai pui ca va puteti intepa in aricii de mare. Si chiar de va luati incaltaminte speciala, cand intrati in apa, trebuie sa va miscati cat mai rapid, nu stati la mal pe stanci ca riscati sa fiti daramati de valurile puternice si iar o sa va alegeti cu julituri. Eu, o diva fiind, stateam la mal, la sedinta foto, cand, m-a trantit un val in apa de m-am zgariat si in genunchi si pe sold, niste julituri adanci ce s-au vindecat dupa 2 saptamani si inca mai am semne.
Plaja Stancoasa St Julians.
  La aceasta plaja, nu prea venea multa lume, tocmai din cauza stancilor, nici nu era amenajata in vreun fel, nu era nicio toaleta, niciun restaurat pe plaja de unde sa puteti lua ceva de mancare si in nici un caz nu urlau 10 genuri de muzica in boxe. Liniste si relaxare, asta mi-a placut. 
In schimb, erau anumite personaje, care veneau in fiecare zi, stateau cate 4-5 ore imbracati, fara apa, fara mancare, fara ca macar sa intre in apa sa se racoreasca sau sa stea undeva la umbra. Nu, acesti "domni", stateau si admirau fetele care faceau plaja, mai ales ca erau foarte multe romance care faceau topless, spre bucuria lor. Stateau asa sa ii bata soarele in cap, doar ca sa vada fete dezbracare, deh, fiecare cu placerile sale. Mie una mi s-a parut cam deplasat si deranjant. 
 Dar, am vorbit destul despre St. Julians, acum e randul sa va povestesc despre Valletta, capitala Maltei.
Intr-o zi cu muult soare si fara chef de plaja, am zis sa mergem sa vizitam capitala. Am luat autobuzul 222, pretul biletului este de 1.50 euro valabil toata ziua, pe orice ruta in orice directie. Pentru rezidenti, am inteles ca e 50 de eurocenti biletul ... de-ar fi asa si la Londra ... Dar, sa revin la ce spuneam mai devreme, luaram autobuzul pana in Sliema, coboraram la statia Sliema Ferry, de unde am luat barcuta si am trecut pe partea cealalta in Valletta. 

Valletta vazuta din Sliema
 Toate cladirile sunt construite din piatra de culoarea mierii si au un aspect invechit, ceea ce face ca Valletta si toate orasele Malteze sa aibe farmecul lor aparte, in special la apus, cand culoare cladirilor, capata o nuanta superba. Blocurile au balcoane mici, inguste si foarte colorate cu un aspect saracacios, sau cel putin mie asa mi s-a parut.
  In Valletta am vazut de la distanta, unde a fost filmat "Elena din Troia", am vazut clopotul Reginei Elisabeta, mi-au placut foarte mult stradutele inguste, ne-am oprit undeva sa mancam si la ora fixa a inceput apa sa tasneasca in ritmul unei melodii (veti gasi filmuletul aici ).
Aici a fost filmat "Helen of Troy"
Clopotul Reginei Elisabeta, are 10 tone si e din bronz, a fost construit in cinstea 
celor 7000 de martiri ce si-au pierdut viata in al doilea razboi mondial
Stradute inguste 
Dupa plimbarea in Valletta, ne-am intors la feribot, am trecut pe partea cealalta si ne-am dus pana la Mall. Mall-ul din Sliema, e ca orice alt mall,insa, ceea ce il face unic, este pasarela deasupra marii, pe care te poti plimba si poti vedea Valletta in toata splendoarea ei. 
pe pasarela Mall-ului 
Cam atat pentru astazi, data viitoare voi vorbi despre Laguna Albastra si Gozo dar si impresia finala despre Malta. Sa aveti o duminca placuta si o saptamana usoara. 

No comments:

Post a Comment